نکات قبل از اجاره خانه در سال 1403 و رازهای آن 💯| هر آنچه باید بدانید اینجاست ✅

1403-03-03
0 دیدگاه
اهمیت قفل های درب و پنجره ها برای امنیت منزل، یکی از نکات قبل از اجاره خانه 3985937

در این مقاله سعی داریم به بررسی نکات حیاتی مرتبط با اجاره خانه بپردازیم. زیرا اجاره خانه ممکن است هزینه زیادی داشته باشد و با چالش‌هایی روبه‌رو شود، بهتر است قبل از هرگونه تصمیمی، بودجه خود را به دقت بررسی کرده و بر اساس آن برنامه‌ریزی نمایید. با همراهی ملک شیراز، نکات قبل از اجاره خانه را تا انتهای این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد.


✅ نکات قبل از اجاره خانه یا خرید آپارتمان

1. بررسی کنتورهای آب، برق و گاز

حتماً قبل از انجام هرگونه معامله، صحت کارکرد کنتورهای آب، برق و گاز را بررسی کنید و مطمئن شوید که تسویه کامل قبض‌های گذشته تا تاریخ تحویل منزل صورت گرفته است. ممکن است کنتورها دستکاری شده یا خراب باشند ولی به شما تحویل داده شده باشند. اگر این اتفاق رخ دهد و شما از آن بی‌خبر باشید، زمانی که برای بازرسی کنتورها مراجعه کنید ممکن است مورد جریمه قرار بگیرید و مشکلاتی را تحمل کنید که ناشی از این موضوع می‌شود.

بیشتر بخوانید: بررسی ۱۲ نکته اساسی قبل از خرید آپارتمان در شیراز

بررسی کنتورهای آب، برق و گاز، یکی از نکات قبل از اجاره خانه 3787574

2. بررسی اقلام باقیمانده در آپارتمان

اگر آپارتمان را مبله تحویل می گیرید و یا اینکه یک سری از وسایل داخل آپارتمان باقی می ماند حتما لیستی از اقلام و وضعیت سالم و یا خرابی آنها تهیه کنید تا در زمان تحویل آنها به مشکل بر نخورید.

3. محدود کردن افزایش اجاره و زمان‌بندی آن

اگر قرارداد را به صورت بلندمدت با صاحبخانه می‌بندید، حتما قید کنید که تا چه زمانی صاحب خانه می‌تواند اجاره را افزایش دهد. این موضوع می‌تواند از طمع احتمالی صاحب خانه در افزایش اجاره جلوگیری کند.

4. عدم عجله در بستن قرارداد

به هیچ عنوان در بستن قرارداد عجله نکنید گاهی اوقات به دلیل وجود عجله، خانه به صورت مناسب تحویل مستأجر نمی‌شود و این می‌تواند مشکلاتی را که ممکن است در خانه وجود داشته باشد، پنهان کند.

عدم عجله در بستن قرارداد، یکی از نکات قبل از جاره خانه 4539476946

5. بررسی عدم وجود رطوبت و قارچ

یکی از موارد بسیار ناخوشایند در یک ویلا، وجود قارچ است این موضوع باعث ایجاد بوی نامطبوع می‌شود و ممکن است منجر به مشکلات تنفسی، به‌ویژه برای کودکان و افراد مسن، شود. برای شناسایی قارچ‌ها، حتماً لکه‌های سیاه در مناطقی که رطوبت زیاد دارند مانند حمام و سرویس بهداشتی را بررسی کنید.

به عنوان مثال، قبل از خرید ویلا در شیراز، حتماً این مسئله را نیز در نظر بگیرید و وضعیت رطوبت و مواد قارچی در خانه را بررسی کنید تا از وجود آنها مطمئن شوید و مشکلات آتی را پیشگیری کنید.

بیشتر بخوانید: ۱۱ راهنمایی مهم قبل از خرید ویلا در شیراز

6. اهمیت قفل‌های درب و پنجره‌ها برای امنیت منزل

از صحت عملکرد و مقاوم بودن قفل‌های درب ها و پنجره ها اطمینان حاصل کنید؛ اگر درها و پنجره ها استحکام کافی نداشته باشد هیچگاه با خیال راحت نمی توانید خانه را ترک کنید و همیشه نگران سرقت از منزل خود هستید.

اهمیت قفل های درب و پنجره ها برای امنیت منزل، یکی از نکات قبل از اجاره خانه 3985937

7. بررسی پارکینگ و وضعیت پارک ماشین، اموری که قبل از اجاره یا خرید ملک باید مورد توجه قرار گیرد

قبل از اتخاذ هر تصمیمی مبنی بر اجاره یا خرید ملک، باید بررسی کنید که آیا واحدی که به شما ارائه می‌شود دارای پارکینگ برای اتومبیل شماست یا خیر. اگر ساختمان دارای پارکینگ نیست، باید محله و خیابان‌های اطراف را بررسی کنید و مطمئن شوید که علائم پارک ممنوع و حمل با جرثقیل در اطراف شما وجود ندارد. همچنین، می‌توانید در طول روز محله را بررسی کنید و تعداد ماشین‌ها را بسنجید تا مشکلاتی از قبیل پارک ناصحیح را پیش‌بینی کنید.

8. بررسی وضعیت اینترنت و اتصالات تلویزیون در خانه

قبل از تصمیم‌گیری در مورد اجاره یا خرید خانه، حتماً امکانات مخابراتی و اینترنتی آن را بررسی کنید. ابتدا ببینید آیا خط تلفن در منزل موجود است یا آیا امکان دریافت خط تلفن وجود دارد. همچنین بررسی کنید که آیا مخابرات خدمات خود را در این منطقه ارائه می‌دهد یا خطوط مخابراتی پر شده‌اند.

اگر از اینترنت ADSL استفاده می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که در این منطقه به راحتی می‌توانید اینترنت ADSL را تهیه کنید. در صورت استفاده از اینترنت همراه، گوشی خود را در منزل به اینترنت متصل کرده و سرعت آن را بررسی کنید. برخی از مناطق ممکن است در لبه‌های بیرونی پوشش اپراتورهای اینترنتی داشته باشند و پس از سکونت در این منطقه، دسترسی به اینترنت ممکن است محدود شود.

همچنین حتماً بررسی کنید که آیا کابل کشی داخلی از طبقه شما به پشت بام برای اتصال آنتن تلویزیون وجود دارد یا خیر. در صورت عدم وجود این کابل، شما باید آنتن خود را در تراس یا بیرون پنجره نصب کنید یا از نمای ساختمان کابلی به پشت بام بکشید.

بررسی وضعیت اینترنت و اتصالات تلویزیون در خانه، یکی از نکات مهم قبل از اجاره خانه 49869467

9. بررسی نمای پنجره

از پنجره بیرون را نگاه کنید و مطمئن شوید که تابلوهای ال ای دی و چشمک زن در مقابل پنجره وجود ندارد چون اگر این مشکل برای شما پیش بیآید دچار بی خوابی شبانه خواهید شد.

10. موارد مرتبط با حیوانات خانگی در آپارتمان

اگر نسبت به حیوانات آلرژی دارید مطمئن شوید که در آپارتمان و محل سکونت به شما حیوان خانگی وجود ندارد و در مشاعات رفت آمد نمی کند.

موارد مرتبط با حیوانات خانگی در آپارتمان، یکی از نکات مهم قبل از اجاره خانه 49508946

11. بررسی تعداد پریزهای برق

حتماً به تعداد و جایگاه پریزهای برق در آپارتمان توجه کنید این امر بسیار حیاتی است، زیرا نبود پریز برق کافی می‌تواند به مشکلاتی همچون استفاده از کابل‌ها و سیم‌های برق برای اتصال لوازم خانگی منجر شود. بخصوص در آشپزخانه، تعداد پریزهای برق را به دقت بررسی کنید فرض کنید فقط یک پریز برق در آشپزخانه وجود داشته باشد؛ در این صورت برای اتصال یخچال، لباسشویی، ظرفشویی و مایکروویو مجبورید از سیم‌های برق طولانی استفاده کنید.

اما باید به یاد داشته باشید که ولتاژ مورد نیاز برای همه این لوازم با یک سیم برق تهیه نمی‌شود، بنابراین ممکن است نتوانید همزمان از همه آنها استفاده کنید و باید به زمان‌بندی مصرف آنها توجه کنید.

بررسی تعداد پریزهای برق خانه، یکی از نکات مهم قبل از اجاره خانه 4954679

12. زمان‌بندی بازدید صاحب خانه

با اینکه برخی از صاحبخانه‌ها به صورت دوره‌ای به منزل مستأجر می‌آیند و وضعیت خانه را بررسی می‌کنند، اما اگر گمان می‌کنید که صاحب خانه شما این عادت را دارد، حتما در قرارداد قید کنید که به صورت دوره‌ای، مثلاً یک بار در ماه، صاحب خانه می‌تواند برای بررسی به منزل بیاید. این شرط می‌تواند آرامش شما را از بررسی‌های مکرر صاحب خانه تضمین کند.

زمان_بندی بازدید صاحب خانه، یکی از نکات قبل از اجاره خانه 938948594


✔️ سایر نکات قبل از اجاره خانه یا رهن منزل

1. اولین نکته برای انتخاب ساختمان، بعد از قیمت این است که صاحب خانه در خانه نباشد تا آزادی عمل بیشتری داشته باشید.

2. اصل سند و شناسنامه مالک را هنگام عقد قرارداد ببینید تا مالکیت او برای شما اثبات شود.

3. اگر تنها به دنبال خانه‌های نوساز باشید، ممکن است سال آینده مجبور به ترک این منزل شوید زیرا این منازل گران‌ترند و مالک آن برای تامین پول خرید خود آن را اجاره می‌دهد.

4. با حوصله به دنبال خانه‌ باشید و خانه‌ای را بیابید که رهن داده شود تا اجاره‌ای را پرداخت نکنید.

5. برای اینکه مجبور به هزینه‌ کردن برای خریدن پرده جدید نباشید، هنگام انتخاب خانه به تعداد پنجره‌ها و ارتفاع آن‌ها نسبت به منزل کنونی خود توجه کنید.

6. از خانه‌هایی که در مجاورت ساخت و ساز هستند دوری کنید زیرا وجود ساخت و ساز در نزدیکی خانه موجب ایجاد سر و صدا در ساعات مختلف شبانه‌روز، گرد و خاک و عبور و … می‌شود.

7. برای اینکه در اسباب‌کشی دچار مشکل نشوید، به اندازه درِ ورودی واحد و یا درِ پارکینگ دقت کنید.

8. تکلیف ماندن یا جابه‌جا شدن را با مالک منزل قبل از به پایان رسیدن مدت اجاره منزل تان مشخص کنید.

9. در انتخاب خانه به تعداد واحد‌های آپارتمان توجه کنید مزیت ساختمان‌های پر واحد این است که لازم نیست تمام مسائل مربوط به ساختمان را خودتان پیگیری کنید. همچنین کارها را می‌توانید به مدیر ساختمان واگذار کنید، اما ساختمان‌های کم واحد سکوت و آرامش بیشتری دارند.

10. در انتخاب خانه به نمای بیرونیِ ساختمان و نظافت، حیاط، باغچه و راه‌پله و وضعیت آسانسور دقت کنید.

11. انتخاب خانه‌هایی را که در مجاورت ساختمان‌های دیگر هستند، اجتناب کنید، زیرا صدای بالا و پایین رفتن آسانسور آن‌ها می‌تواند شما را اذیت کند.

12. خانه‌های نورگیر با سالن‌های مربع شکل را انتخاب نمایید هنگام انتخاب خانه، آشپزخانه را خوب بررسی کنید و در ذهنتان جای وسایلتان را ترسیم کنید تا از جا شدن

وسایل خود اطمینان حاصل کنید.

13. قبل از عقد قرارداد، معایب احتمالی منزل را شناسایی کنید و در پایین قرارداد اجاره قید کنید تا پس از تخلیه منزل، رفع کلیه عیوب خانه به عهده شما نباشد.

14. در بنگاه یا دفاتر اسناد رسمی قرارداد اجاره خود را منعقد کنید.

15. تعمیرات اساسی و ضروری ساختمان بر عهده مالک و تعمیرات جزئی و مصرفی خانه با مستاجر است. اگر مالک از انجام تعمیرات یا پرداخت هزینه‌هایی که بر عهده اوست سر باز بزند، مستاجر می‌تواند با مراجعه به شورای حل اختلاف از مالک شکایت کند و اگر باز مالک مشکل ساختمان را برطرف نکرد، مستاجر می‌تواند، بنا بر حکم و نظارت دادگاه، تعمیرات لازم را انجام دهد و هزینه آن را از اجاره بها کسر کند و یا قرارداد را با حکم دادگاه فسخ کند .اگر مستاجر اجازه تعمیر کردن مشکلات اساسی ساختمان را به مالک ندهد، مالک می‌تواند به شورای حل اختلاف مراجعه و از مستاجر شکایت کند و با حکم دادگاه به تعمیر اشکالات ضروری ساختمان اقدام نماید.

نمای بیرونی خانه ویلایی در زیر آسمان ابری و نکات قبل از اجاره خانه 59689546

ارسال دیدگاه