معالی آباد شیراز کجاست؟ | خیابان ها | هتل ها | مجتمع‌های تجاری

1402-05-10
0 دیدگاه
ازدحام و تردد در محله معالی آباد شیراز 42412

محله معالی آباد در شهر شیراز، یکی از مناطق خوب جهت سکونت، خرید و فروش ویلا در شیراز، و اجاره خانه محسوب می‌شود. در این مقاله، هدف ما آشنایی بیشتر با این محله دوست‌داشتنی است و بررسی شرایط و ویژگی‌های منحصر به فرد آن است.

محله معالی آباد شیراز

محله معالی آباد شیراز به عنوان یکی از مناطق پررفت‌وآمد و شلوغ شهر شناخته می‌شود. این محله از جمله مناطق بسیار مجلل و سبک لاکچری است. بلوار معالی آباد هم‌چنین با موقعیتی مناسب در راستای بلوار شهید چمران قرار دارد. با عبور از این بلوار، به بلوار شهر فرنگ و فلکه احسان دست خواهیم یافت.

عبور ماشین ها از خیابان معالی آباد و آپارتمان های کنار خیابان 46584
ازدحام و تردد در محله معالی آباد

مسیرهای دسترسی به محله معالی آباد

برای دسترسی به محله معالی آباد شیراز، می‌توانید از وسایل حمل‌ونقل عمومی مانند مترو و اتوبوس استفاده کنید.
در مترو، ایستگاه احسانفلکه گل سرخ از خط یک مترو (احسان – فلکه گل سرخ)، در ابتدای بلوار دکتر شریعتی (معالی آباد) واقع شده است. همچنین ایستگاه دکتر شریعتی در ابتدای خیابان خلبانان و ایستگاه دیگری نیز در ابتدای بلوار معالی آباد و نبش تقاطع پل معالی آباد واقع شده‌اند.
در مورد اتوبوس‌ها نیز خط واحد 39 از ایستگاه اول ابتدای معالی آباد شروع شده و تا ایستگاه آخر پایانه احمدی یا دروازه کازرون ادامه دارد. همچنین خط واحد 138 از ایستگاه اول پایانه نمازی شروع شده و تمامی ایستگاه‌های خیابان معالی آباد را پوشش می‌دهد و ایستگاه آخر نیز انتهای بلوار پرستار یا کوی وحدت است.

آدرس محله معالی آباد: شمال غرب شیراز و در منطقه 6 شهرداری شیراز

لوکیشن معالی آباد شیراز 85452
برای دسترسی به آدرس محله معالی آباد روی نقشه کلیک کنید

بافت محله معالی آباد شیراز

بافت این منطقه تازه‌سازی شده است و ساختمان‌های چند طبقه جایگزین خانه‌های ویلایی شده‌اند. علاوه بر این، آپارتمان‌های قدیمی نیز وجود دارند که هزینه آن‌ها نصف هزینه آپارتمان‌های نوساز است.

خیابان‌های معالی آباد

در معالی آباد، بسیاری از خیابان‌ها شرایط مناسبی برای خرید ملک دارند. این خیابان‌ها شامل تاچارا، چنچنه، ستارخان، عفیف آباد ، زرگری، چوگان، ارم، قصرالدشت، فرهنگ شهر، کریم خان و نیایش هستند. مردم این منطقه به دلیل دوست‌داشتنی بودن و محبوبیت زیاد معالی آباد، این خیابان‌ها را جهت سکونت انتخاب می‌کنند، که عامل تراکم جمعیتی بالا در این منطقه می‌شود.

درختان سر به فلک کشیده و سرسبز پشت دیوارهای سنگی محله قصردشت 46341
قصرالدشت محلی دنج و سرسبز

امکانات منطقه معالی آباد

مجتمع‌های تجاری اداری معالی آباد

در خیابان معالی آباد شیراز، مجموعه‌های تجاری، اداری و گردشگری با برندهای متفاوت قرار دارند که اطلاعات آن‌ها به صورت زیر است:

 

مجتمع های تجاری محله معالی آباد 45256
مجتمع های تجاری معالی آباد با تنوع فروشگاه ها و برندها

پارک‌های معالی آباد

پارک ملت معالی آباد در بلوار دکتر شریعتی، مقابل خیابان پزشکان وجود دارد و شامل مجتمع فرهنگی نیز می‌شود. در این پارک، اسباب‌بازی کودکان نیز قرار دارد.

رستوران‌های معروف معالی آباد

خیابان معالی آباد به عنوان یک خیابان پررفت‌وآمد، مکان مناسبی برای افراد با گروه سنی متفاوت، به خصوص جوان‌ها، برای گذراندن وقت در رستوران‌ها و لذت بردن از غذا می‌باشد. در ادامه بهترین رستوران‌های این منطقه را معرفی می‌کنیم:

  • خانه استیک نوا: معالی آباد، خیابان دوستان –  تلفن: 07136390257 ( نمایش روی نقشه )
  • رستوران وزرا: معالی آباد، بین دوستان و پزشکان، ساختمان اوتانا 1، جنب بانک اقتصاد نوین – تلفن: 07136342006 ( نمایش روی نقشه )
  • رستوران کلاسیک طوبی: معالی آباد، روبروی پارک ملت، کوچه جنب شیرینی آلما – تلفن: 07136359840 ( نمایش روی نقشه )
رستوران طوبی معالی آباد نور پردازی شده با نور زرد 4524
رستوران طوبی با تنوع منوی غذایی

مراکز پزشکی و پزشکان متخصص خیابان معالی آباد

خیابان معالی آباد به دلیل تراکم جمعیتی بالا، دارای تعداد زیادی مراکز پزشکی است. این مراکز به تخصص‌های مختلف مجهز بوده و از جمله متخصصین معروف می‌توان به دندانپزشکان، متخصص ارتوپد، و متخصص زنان اشاره کرد. همچنین، سایر تخصص‌ها نیز در این خیابان حضور دارند، از جمله چشم پزشک و متخصص مغز و اعصاب. این مراکز و پزشکان به عنوان پزشکان برجسته شیراز شناخته می‌شوند.

متخصصان محله معالی آباد:

  • دندانپزشکان
  • متخصص ارتوپد
  • متخصص زنان
  • چشم پزشک
  • متخصص مغز و اعصاب

هتل های خیابان معالی آباد

خیابان معالی آباد به دلیل وجود مراکز تجاری فراوان، همواره مقصد محبوب گردشگران و مسافران بوده است. از میان هتل‌های این خیابان، هتل الیزه برجسته است و امکانات رفاهی مناسبی را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد.

قیمت ملک در معالی آباد شیراز

با توجه به آب‌وهوای نسبتاً خنک، وجود امکانات فراوان و بافت شهری جدید و ظاهر زیبا، ملک های معالی آباد شیراز، به خصوص آپارتمان‌های فرانسوی ساز، بسیار محبوب در بین اکثریت شهروندان، به ویژه جوانان هستند. این آپارتمان‌ها در طرف راست بلوار شریعتی و در گلدشت معالی آباد واقع شده‌اند.
برای خرید آپارتمان در این منطقه، ابتدا بر اساس بودجه‌ای که در اختیار دارید، به انتخاب گزینه‌های مناسب بپردازید.

ویلا دو طبقه با نمای قهوه ای رنگ 85458
ویلا دوطبقه سبک مدرن

دیدنی های محله معالی آباد

وجود رود خشک در معالی آباد این منطقه را بسیار دلنشین می‌کند. این رود از مرکز منطقه عبور کرده و به سمت جنوب شرقی، در امتداد بلوار چمران جریان دارد و در نهایت به دریاچه مهارلو می‌ریزد که این دریاچه جزء جاذبه‌های دیدنی این شهر محسوب می‌شود. فضای سبز و بوستان‌های عطرآگین در معالی آباد زیبایی آن را افزایش می‌دهند. در این منطقه بوستان‌های متعددی وجود دارد از جمله بوستان امام رضا، بوستان علوی، بوستان فاطمی، پارک ملت، باغ گل‌ها، بوستان شهرداری، پارک ارشاد، پارک هاشمی، پارک محله نینوا و سایر فضاهای سبز کوچک و بزرگ که زیبایی معالی آباد را افزایش می‌دهند.

دیدنی های محله معالی آباد:

  • رود خشک
  • دریاچه مهارلو
  • بوستان امام رضا، بوستان علوی، بوستان فاطمی، پارک ملت، باغ گل‌ها، بوستان شهرداری، پارک ارشاد، پارک هاشمی، پارک محله نینوا
درختان سرسبز و آلاچیق در بوستان علوی 4545163
بوستان علوی شیراز محلی دنج و آرامش بخش

ارسال دیدگاه